Son Yazılarımız

Güvercin yemek

REKLAM Önizleme
Sual: Yenmesi helâl olan güvercin, serçe ve keklik gibi kuşlar yenirse, mahşerde davacı olacakları söyleniyor. Böyle bir şey var mıdır?
CEVAP
Allahü teâlâ, her şeyi insanların istifadesi için yaratmıştır. Eti yenen kuşlar, kesilip yenildikleri için davacı olmazlar. Hangi hayvan olursa olsun eziyet etmek, eziyetle öldürmek haramdır. Dinimizin yenmesini helâl kıldığı hayvanları kesmek eziyet değildir, hiçbir hayvan bundan dolayı davacı olmaz.

Piyasadaki içinde bazı yanlışlar bulunan bir ilmihal kitabında, (Yenmesi helâl olan saksağan, kumru, bülbül, keklik kuşlarını yiyenlere bir bela geleceği halk arasında söylenti hâline geldiği için yenmeleri iyi değildir) deniyor. Bugün bu inançta olan insan yoktur, olsa bile helâl olan bir şeyi yemekle insana bela gelmez. Halkın bâtıl ve hurafe olarak inandıkları şeylere uymamalı, hattâ aksini yaparak bunları ortadan kaldırmaya çalışmalı. Mesela halk arasında, (Yılan öldürülünce eşi intikam alır, onun için yılan öldürülmemeli) diye bir bâtıl inanç vardır. Hâlbuki Peygamber efendimiz, (Namazda da olsanız, yılanı öldürün!) buyuruyor. (Nesai)

Resulullah'ın emrine uyularak yılan nerede görülürse öldürülmelidir. Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:

(Her yılanı öldürün! Yılanın öç almasından korkan benden değildir.) [Nesai]

Güvercin, serçe ve keklik helâl edilmişken, yemeyip bunları kendine haram etmek çok yanlıştır. Bir âyet-i kerime meali şöyledir:

(Ey iman edenler! Allah’ın size helâl ettiği iyi ve temiz şeyleri kendinize haram kılmayın ve haddi aşmayın! Allah haddi aşanları sevmez.) [Maide 87]

Haddi aşmayalım, güvercini, kekliği ve serçeyi kendimize haram etmeyelim.

Şarap helâl olsaydı
Sual: (Şarap helâl olsaydı, ayık gezmezdim. Faiz helâl olsaydı, tefecilik yapar köşeyi dönerdim) demek küfür olur mu?
CEVAP
Zina ve faiz gibi her dinde haram olan bir şeyin helâl olmasını arzu etmek küfürdür. Ama şarabın helâl olmasını temenni küfür değildir. Çünkü şarap her dinde haram değildi. (İslam Ahlakı)

Sabah ezanında
Sual: Şiîler, sabah ezanında söylenen, (Essalatü hayrun min-en-nevm) ifadesini Hazret-i Ömer’in çıkardığını ve bunun bid’at olduğunu söylüyorlar. Doğru mu?
CEVAP
Şiîler, Hazret-i Ömer'e olan düşmanlıklarından dolayı ne iftira edeceklerini şaşırıyorlar. Eshab-ı kiramın hepsi cennetliktir, Hazret-i Ömer ayrıca ismen de, cennetlik olarak bildirilmiştir. Cennetle müjdelen on kişiden biridir. Cennetlik olan insan dine bid’at sokar mı hiç?

Ezandaki o ifadenin okunmasını bizzat Peygamber efendimiz emretmiştir. Eshab-ı kiramdan Ebu Mahzüra hazretleri, ezanın nasıl okunacağını öğrenmek için Resulullah'ın yanında okudu. Resulullah efendimiz, (Sabah ezanında “Essalatü hayrun min-en-nevm” ilave et!) buyurdu. (Müslim, Ebu Davud, Tirmizî, Nesaî)

Ezanın böyle okunmasında icma hâsıl olmuştur. Şiîlerin, kendilerinin ezana ekledikleri (Aliyyü veliyullah) bid’atini görmeyip (Ehl-i sünnet, ezana ilave yaptı) diye iftira etmeleri çok çirkindir.

Hiç yorum yok

Sorularınız Dinimiz İslam hocaları tarafından cevaplandırılacaktır. Lütfen suallerinizi: dinimizislam2@gmail.com mail adresine gönderiniz.
Teşekkürler.
Hakiki Dinimiz site yönetimi